iTunes Radio czyli muzyka w strumieniu od Apple

Apple iTunes Radio
Dziesiątego czerwca podczas konferencji WWDC Apple poza nowinkami sprzętowymi i systemowymi zaprezentował nową choć długo wyczekiwaną i przewidywaną we wszelakich plotkach usługę muzyczną: iTunes Radio czym włączył się w popularny ostatnio trend „konsumpcji” muzyki.



Jesienią serwis iTunes Radio ma być dostępny w USA wraz z premierą iOS 7 i nowej wersji iTunes dla komputerów. Nie sprecyzowano dostępności serwisu w innych krajach choć z racji, że będzie on finansowany (w jednym z dwóch wariantów) z reklam nie należy się go w Polsce spodziewać zbyt szybko. iAds (serwis reklam od Apple w urządzeniach mobilnych) działa na razie w tylko kilku krajach (niedawno dołączyła Brazylia). Choć jest pewna szansa, że drugi z wariantów iTunes Radio - bez reklam pojawi się tam gdzie iTunes Match już działa bo będzie „dodawany” dla subskrybentów usługi iTunes Match za darmo, a u nas w Polsce Match już działa.

Teraz z możliwości testowania iTunes Match mogą cieszyć się betatesterzy iOS 7 z USA. Na szczęście po każdej instalacji iOS (beta 1 i beta 2) iTunes w iPhone i App Store z automatu przestawiają się na sklep w USA co automagicznie aktywuje iTunes Radio do czasu konieczności zrobienia zakupów lub pobrania aktualizacji ;-)
Podejrzewam, że posiadacze „lewych” „amerykańskich” Apple ID też mogą włączyć Radio w iTunes logując się do sklepu za pomocą tego konta.

Korzystając z okazji przygotowałem małą filmową prezentację iTunes Radio.
W Radiu od Apple mamy do dyspozycji kilkanaście predefiniowanych „stacji” muzycznych. Kolejne możemy dodawać wybierając z listy gatunek muzyki lub wyszukując artystę, płytę czy utwór. Podczas odtwarzania Apple pokazuje nam za ile możemy kupić na własność dany utwór i umożliwia łatwy zakup. Na podstawie odtwarzanego utworu możemy zdefiniować kolejną stację (z utworu lub wykonawcy). Interesujące jest, że stacja powstała z „wykonawcy” nie odtwarza tylko utwory wybranego wykonawcy ale również innych powiązanych z nim w jakiś sposób. Jeżeli jakiś utwór nam się spodoba możemy poprosić aby było odtwarzanych więcej podobnych do niego w przeciwnym wypadku możemy kazać unikać podobnych utworów lub danego wykonawcy.

Czasem pojawiają się reklamy (nie udało mi się podczas nagrania filmu takich „złapać”) głosowe lub filmowe.

Więcej możecie zobaczyć na filmie:




Informacje okazały się przydatne?
Daj znać znajomym o tym wpisie i zrób to po applowsku ;-)
MacWyznawca udostępnij wpisMacWyznawca udostępnij wpis